onsdag 21 mars 2012

Fröyra

Sent blev det i år, helst petar jag chilifröna i jorden redan på nyårsdagen, men nu blev det inte förräns den 11 mars. Några olika sorters tomater, chili och tomatillo. Vad jag ska med tomatillo till vet ja inte, det är ju inget jag äter, men alltid får man något ryck och ska köpa konstiga fröer, dock var det några år sedan det hände sist.
I år har jag varit duktig och bara köpt vad jag behöver; broccoli, rosenböna, vaxböna, sockerärt, bondböna, tagetes och luktärt. Räknar kallt med att jag har allt annat fast jag inte har kollat riktigt... fast riktigt sant är det ju inte, gul sättlök och potatisar behövs nog några också.

20 minuter senare...
Vid en snabb inventering inser jag att jag givetvis har massor av vaxbönor, sockerärter och bondbönor, men inte en endaste liten påse mangold! Dessutom ska jag tydligen äta vansinniga mängder av sallat, rädisa och morot (som jag nästan aldrig äter och inte ens hade tänkt odla...) Jahaja, så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar