måndag 28 maj 2012

Lotten del 2

Jo, så kan det gå när man får för mycket annat som kommer emellan, plötsligt hinns inget besök på lotten med på en månad, iaf inget besök på tider då området inte är fullt med folk och det inte regnar, och som inte är mitt i natten...

Kom dit idag med två kassar jord från balkongen och fick en smärre chock över den djungel av ogräs som hunnit växa upp. Beslöt mig för att knalla bort till Jula och köpa en lie och meja ner allt det långa ogräset innan det hann sprida sig mer, så, en långpromenad med lie på axeln och ett par timmars fäktande och krattande senare så ser det nu ut som jag tycker väldigt mycket om fula gräsmattor istället... alltid en början.

Och... tips om man gillar att skrämma folk rekommenderar jag verkligen att gå svartklädd med en lie på axeln 4 km längs allmän väg ;) har aldrig sett så många skrämda cyklister någonsin, dock lyckades jag inte skrämma det äldre paret som var ute med hunden, de log bara stort, men då var jag så nära koloniområdet att de säkert kunde räkna ut vad som var på gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar