söndag 9 februari 2014

Som julafton varje morgon.

Det är en speciell känsla när man har frösådder igång. Varje morgon när jag kommer ut i köket och tänder lysrören i hyllan känns lite som att öppna klapparna på julafton. Är det något mer som grott? Vad?
Idag kikar chili nummer 2 upp, den som gått under namnet "farmors chili" eftersom jag fick ett par frukter från barnens farmor i somras och sparade fröna. Om jag nu inte blandat ihop dem med några andra chilipaprikafrön som sparats lite hipp som happ som det brukar bli här, det brukar stå allehanda små glas, fat och annat med ett gäng capsicumfrön på, dock är jag ganska säker denna gång. Men iaf, eftersom den nu gror har jag besvärat mig med att luska ut vad det faktiskt är som växer i krukan, 'Jamaican Bell', 2 av 5 sådda frön skymtar hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar